pengedar suplemen shaklee. membantu anda mendapatkan pendapatan sampingan

pengedar suplemen shaklee. membantu anda mendapatkan pendapatan sampingan
nama saya nik hazifah. saya adalah seorang shaklee indipendent distributor. sekitar shah alam dan sekitanya. pos seluruh Malaysia. pembelian dan pertanyaan keahlian hubungi Saya di: 016-6666259 Emailkan ke :medaistore@gmail.com

Tuesday 8 July 2014

Khasiat purple carrot / lobak ungu dalam vivix shaklee

Teruja tadi gi jaya grocers nak beli groceries.   Ternampak purple carrot!!. Antara bahan utama dalam vivix. Mcm2 tau je bulan ni ada promo vivix.

Purple carrot atau karot ungu ianya adalah sumber terbaik vitamin A, dan mengandungi phytokimia termasuk carotenoids, phenolics, polyacetylenes, isocoumarins, dan sesquitterpenes.

Ia juga mengandungi anthocyanins, antioksidan yang mustajab. Anthocyanins adalah bertanggungjawab pada warna merah menyala, biru dan ungu pada buah dan sayuran. Berry mengandungi banyak anthocyanins, terutama sekali blueberi yang mengandungi aktiviti antioksidan yang teramat tinggi.

Anthocyanins adalah antioksidan utama dalam karot yang berwarna ungu-kuning dan ungu oren, dan karot unggu-kuning mengandungi kapasiti antioksidan yang tertinggi, diikuti oleh karot ungu-oren.

Asid klorogenik adalah antioksidan paling banyak di dalam semua jenis karot. Asid klorogenik ini adalah antioksidan paling banyak dalam semua jenis karot.

Asid klorogenik  ini dipercayai bertanggungjawab mengurangkan diabetesyang dikaitkan dengan pengambilan kopi.

Sejak kebelakangan ini kajian telah menunjukkan anthocyanins mempamerkan banyak aktiviti biologi, termasuk antioksidan, antii radang, anti mikrobial dan anti carcinogen.Tambahan pula ia juga mempamerkan kesan pada saluran darah, platelet dan lipoprotin yang berkebolehan mengurangkan risiko penyakit jantung koronari.

Hebatnya kandungan dan kebaikan purple carrot ni..
Nak senang.. hanya ambil vivix sesudu kecil setiap hari.. shaklee dah kasi extract baikkk punya..

Purple carrot ni salah satu je bahan utama vivix.. yg pasti ada 3 lagi bahan utamanya.. tu sebab pengguna vivix memang melekat ngn vivix. Lain rasa kalau ambil vivix ok..



No comments:

Post a Comment

Followers