pengedar suplemen shaklee. membantu anda mendapatkan pendapatan sampingan

pengedar suplemen shaklee. membantu anda mendapatkan pendapatan sampingan
nama saya nik hazifah. saya adalah seorang shaklee indipendent distributor. sekitar shah alam dan sekitanya. pos seluruh Malaysia. pembelian dan pertanyaan keahlian hubungi Saya di: 016-6666259 Emailkan ke :medaistore@gmail.com

Thursday 2 October 2014

Esp cantikkan kulit

Hai semua.. ramai yg berminat nak try esp ni..apa ke benda esp tu? Tu short form utk energising soy protien.. mesti la dari shaklee..
Paling penting adalah sumber dari non-gmo soya. Soya yg semulajadi.. bukan yg kena suntik2 tu.. x main la ye pakai yg ubah2 genetik. . X ori.. organik is better okay.

Korang ada tak rasa gatal kulit.. pastu garu2.. ada kan.. masa menggaru tu.. tau tak yg Korang dan remove sekali sel2 kulit mati.. kadang masa cuci muka ke.. atau scrubbing.. kan pernah dengam istilah membuang sel2 kulit yang mati.  ao camne nak replace sel kulit mati dengan sel kulit baru?
Bagaimana sel kulit terbentuk.. dari mana sumber dia nak terbentuk..

Dia mcm ni.. saya ambil contoh sel kulit la kan.. sel2 nak terbentuk ni..dia perlukan protien.. protien yg sihat..paling penting kalau ia sumber organik..memang sel kulit yg terhasil tu sgt tip top sbb dari sumber yg hebat.

Saya suggest uols ambil soy protien shaklee ni.. sebab kenapa?

Jom cek..

7 sebab ESP Shaklee terbaik

Kacang soya itu sendiri mesti tumbuh membesar secara organik

Kenapa soybeans mesti ditanam secara organic….sebab kajian penanaman secara kimia (bukan organik) akan menyebabkan nutrisi makanan berkurangan.. Dan dari segi kajian..sudah terbukti ada hubungkait antara cancer dan nitrates.. Jadi amatla penting pesticides, fungicides, and herbicides tidak digunakan sepanjang proses pembesaran soybeans ni.

Soybean tu mestilah Non GMO ( tak dihasilkan secara genetic)Kenapa soy protein mestilah non-genetic engineered? sebab secara umumnya..soybean yang dari jenis genetic ni adalah murah untuk dihasilkan (ni lebih kurang vitamin sintetik dan vitamin natural)…dan kebanyakkan syarikat akan mencari cara utk menjimatkan kos..dan semestinya menggunakan soybean yg dihasilkan secara genetic. Dr. Louis J. Pribyl, a Brazilian government scientist menekankan yang berdasarkan kajian... toksin akan dibina tanpa disedari apabila gen baru dimasukkan didalam sel tumbuhan.

Soy Protin tu mesti mengandungi 9 asid amino perlu Ni ciri yang amat penting. Badan memerlukan kesemua 9 ni untuk menghasilkan hormon, jus penghadaman, antibodi, enzim. If one essential amino acid is missing, the immune system can be depressed 30%, and many important body functions are delayed or stopped.

Dalam proses pembuatan soy isolate, soyflakes mesti dibersihkan dgn air bukan dengan alkoholAlcohol tu haram yelah satu hal gak. Tapi kalau dicuci dgn alkohol, ianya akan memusnahkan kandungan isoflavone up to 88%! Sedangkan isoflavone itu diperlukan utk mengurangkan risiko kanser paru-paru. Isoflavones juga bermanfaat dalam penyeimbangan hormon dan menaikkan berat tulang

Bahan anti-thyroid/anti-growth substance mesti disingkirkan Soya yang mentah mengandungi "anti-growth", "anti-tyrosine" substance. Sedangkan kalau kekurangan bahan-bahan ni akan menyebabkan low blood pressure, low body temperature, and restless leg syndrome.

Find a brand that uses an extracting process that removes this substance, yet keeps the soy in a raw form in order to maintain the HIGHEST LEVEL OF AMINO ACIDS and ISOFLAVONES which are very sensitive to heat.

Proses pembuatan soy protein sebaiknya tanpa pemanasanAmino acids sangat sensitive dengan suhu yg panas. In some studies, cooking protein has been shown to destroy up to 50% of some ESSENTIAL AMINO ACIDS. If an individual consistently consumes a diet that is lacking in all of the essential amino acids, inadequate brain development and hormones, or other body tissue development can be the result

Soy isolate itu mesti ditambah dgn unsur kalsium.. kenapa?Kajian /artikel melaporkan bahawa serbuk soy adalah sangat berasid dan boleh mnyebabkan kerapuhan tulang. Dan oleh yg demikian unsur kalsium yang secukupnya mesti ditambah dalam soy protein tu untuk meneutralkan kembali serbuk soy tu. Kebanyakan pengusaha/pengeluar protin tidak menambah cukup kalsium. Tapi dalam ESP ada!

Balik pada pembentukan kulit baru  tadi..protien akan membentuk sel2 kulit. Byk2 sel kulit secara berjemaah akan jadi tisu kulit dan kumpulan2 tisu kulit akan bergabung dan membentuk sel kulit arau bahasa sainsnya kita panggil epidermis.
Nampak x.. bila sel2 cukup makan dari sumber terbaik.. hanya kulit yg cantik akan terbentuk. Sebab tu kalau org ada kulit bermasalah.. lepas dia ambil esp.. lama2 dia akan perasan yg kulit dia akan jadi makin cantik..

Itu cerita kulit sahaja. Tak cerita pada sel badan yg lain mcm sel otot,  sel tulang.. sel darah merah.. mcm2 sel.. dan semua sel ni perlukan protien utk terbentuk..bayang kan bila kita ambil sumber protien paling best dari ESP.. betapa sempurnanya sel2 yang terhasil. Dan betapa sempurna end product kita.. iaitu satu badan kita.. in sha Allah. .

No comments:

Post a Comment

Followers