pengedar suplemen shaklee. membantu anda mendapatkan pendapatan sampingan

pengedar suplemen shaklee. membantu anda mendapatkan pendapatan sampingan
nama saya nik hazifah. saya adalah seorang shaklee indipendent distributor. sekitar shah alam dan sekitanya. pos seluruh Malaysia. pembelian dan pertanyaan keahlian hubungi Saya di: 016-6666259 Emailkan ke :medaistore@gmail.com

Thursday 10 July 2014

Interview untuk visa ke us

Hari ni saya bersiap awal sebab ada interview kat kedutaan us.
Kedutaan ni letak kat jalan tun razak. Dekat2 dengan klcc. Jarang drive masuk kl ni.. so x berani drive sendiri. Saya mintak taxi datang ambil kat rumah. Xmau tanggung risiko sesat dan terlewat.  Gerak awal dari rumah. Dalam jam 6.30 pagi.. shah alam ke kedutaan kalau x jem, setengah jam dah boleh sampai tapi tau2 aje la kalau nak masuk kl.. agak awal jugak la sampai. Kol 7.30 sampai. . Terawal pulak sebab appointment pukul 9.20. Xpe la awal sikit  dari lewat. 

So lepak2 je kat luar ni.. silap2 sat lagi gi jalan ke klcc..haha..

20 minit sebelum tiba masa temujanji kita guard akan suruh kita line up. Masa tu kena prepare ic, appointment letter dan pasport.

Ok.. sebelum nak ke interview ni.. ada a few perkara yg kena buat dulu. Mula2 kena ke Standard Chartered Bank utk buat bayaran visa. Ambil gambar utk visa. Gi je kedai gambar kata nak amik gambar untuk visa ke us. Pandai la diorg. Perempuan kena pakai tudung warna hitam. Nampak kening keseluruhannya dan gambar x boleh senyum.. apatah lagi sengih..

Pengisian borang secara online.
Utk kes saya, saya pergi atas tujuan menllancong dan bisnes.. so kod dia B1/B2.   Kena buka website us embassy dan isi borang permohonan utk book tarikh interview. Sebelum  tu kena isi siap2 borang ds160. Semua online je. sebab utk interview kena bawa yg ds160 tu. Dah siap pilih tarikh interview.. so siap.

Tunggu saje la tarikh interview dan gi interview.

Nanti guard kat situ akan panggil ikut masa appointment kita. Mcm saya saya dapat appointment pukul 9.20.. actually kita blh pilih nak kol berapa tapi masa saya isi tu yabg available jam 9.20 saja.. so amik yg tu la. So pas dipanggil, que kat information window untuk ambil pas masuk. Kaler hijau. Kena tunjuk appointment confirmation letter dan ic. Diorang akan rujuk pada list diorang. Jika ada nama kita baru dia bagi pas. Then que utk masuk dlm pos guard tu. Sana diorg akan scan bag kita. Segala benda elektronik gadjet kena tinggal. Saya bawa hp,cable dan power bank. tu semua kena tinggal.. pastu baru la dpt masuk ke dlm bangunan embassy.  Kalau kita follow rules diorg, x susah pun. In sha Allah.

Bila dah masuk dlm bangunan embassy, kena ambil nombor giliran dan diberi 1 kertas hijau dan tunggu dalam waiting room sehingga nombor di panggil. Sambil2 tu sediakan siap2

borang ds160
Appointment Comfirmation letter
Gambar 1 keping
Pasport
Kertas hijau
Nombor giliran

saya tunggu sekejap aje. Waiting dalam 6 orang.. bila nombor di panggil. . Kita kena serah semua dokumen tu kat kaunter. Kena scan 10 jari kat scanner.  Pastu duduk balik. Tunggu diorg panggil nombor utk di interview. Tenang je dlm tu.. sejukkk...

X sampai 5 minit kot.. naik nombor untuk panggil interview..

Jeng jeng jeng..

Dia pun tanya la

Pergi us ni nak gi mana..?

Gi california dan san fransisco.

Shaklee bayar ke semua ni?

Ya.. semua ditanggung oleh shaklee.

Ada anak?

Ada 4 boys

Keje government kan?

Ya. Saya cikgu.

Tu je..

So alhamdulillah. . Visa approved.

Keluar dan tunggu diorg pos pasport ke rumah.

Tadikan gi embassy naik teksi.. balik naik lrt dan komuter. Lama x naik.. saje nak ubah angin.. sampai kat lrt ampang park tu... jalan kaki je dari embassy.. dlm 300m kot.. ntah.. xperasan. Agak terkial2 la jugak nak beli tiket.. nak naik platform mana.. dah lama x naik train ;)

Naik putra lrt turun kat kl sentral dan beli tiket komuter untuk ke padang jawa. Dari padang jawa ambil cab balik rumah. Selesai utk hari ini.. Alhamdulillah. Moga tiada aral utk ke us nanti..

Us.. tunggu ai datang..

Shaklee makes me better

Nik 0166666259

No comments:

Post a Comment

Followers